Ubbo Emmius

Think

Hoe zorg je ervoor dat één website zowel leerlingen, ouders als docenten kan bedienen én onderscheid maakt tussen acht onderwijslocaties? In samenwerking met een werk- en focusgroep van Ubbo Emmius bestaande uit docenten, stafleden, ouders en leerlingen is PuurIDee aan de slag gegaan om een nieuwe website te ontwikkelen. Samen hebben we de informatiebehoefte van de verschillende doelgroepen in kaart gebracht. Het eindresultaat mag er zijn: een dynamische website waar elke doelgroep de juiste informatie snel en gemakkelijk kan vinden.

Create

Nadat het besluit was genomen om de website te vernieuwen, staken we gelijk de handen uit de mouwen! We organiseerden een workshop met de werk- en focusgroep, waarbij ingegaan werd op het ontwerp van de webstructuur. Gebruiksvriendelijkheid was namelijk het speerpunt. Hierbij gold ook de wens van de verschillende onderwijslocaties; een website waarbij elke locatie afzonderlijk informatie naar ouders en leerlingen kan verspreiden, zonder dat er verwarring optreedt. Om een duidelijk beeld te geven van de locaties hebben we een fotograaf ingezet om mooie sfeerbeelden te schieten van elke locatie. Naast de websiteontwikkeling heeft PuurIDee ook de huisstijl een restyle gegeven en deze doorgevoerd op de nieuwe website.

Manage

Inmiddels is de website af, maar hier stopt het niet. PuurIDee blijft Ubbo Emmius ondersteunen in het constant vernieuwen en verbeteren van de website. Met passend communicatiemanagement zorgen we ervoor dat de website telkens in het teken staat van lopende campagnes. We schrijven onder andere nieuwsberichten en ontwerpen per actueel thema nieuwe beelden. Zo hebben we voor het jubileumjaar het logo in een (tijdelijk) nieuw jasje gestoken.