Gemeente Westerwolde

Think

Een nieuwe gemeente vraagt om een nieuwe uitstraling. In een hereniging heb je echter te maken met twee delen die elk ook een stuk van hun eigen identiteit willen behouden. De uitdaging lag erin om een ontwerp te creëren met het lef, de vooruitstrevendheid en de veelkleurigheid van de nieuwe gemeente, die tegelijk de achtergrond van beide gemeentes weerspiegelt.

 

Create

Door zelf de gemeente in te gaan en te spreken met bewoners en lokale inwoners hebben we een beeld gekregen van de mentaliteit. Ook hebben we foto’s geschoten van de omgeving: de bouwwerken, natuur en mensen bieden een basis voor het kleurgebruik. Tegelijk komen zijn hierin de logo’s van de voormalige logo’s terug te herkennen. Met de juiste tone-of-image en tone-of-voice gaven we onszelf een startpunt voor een consistente doorvertaling naar brochures, videos en communicatie-uitingen.

 

Manage

Een lancering betekent vaak dat een groot aantal communicatie-uitingen tegelijk ontwikkeld dient te worden. Bij een gemeente ligt dit aantal nog hoger dan gemiddeld. Ook kan het zijn dat er tussentijds beslissingen genomen worden die vragen om extra inzet. Dat betekent voldoende capaciteit, nauwkeurig communicatiemanagement en het vermogen om snel te kunnen schakelen. Met een groot en veelzijdig team en solide traffic management hebben we bewezen de geschikte partij te zijn voor Gemeente Westerwolde.