Direct naar de inhoud.
Wonen zoals jij het wilt Wonen zoals jij het wilt

Wonen zoals jij het wilt

Branding- en verkoopcampagne Broek Zuid

In een zee van ruimte bouw je het huis van je dromen. Gemeente De Fryske Marren vroeg ons om een sterke merkstrategie met bijbehorende visuele vertaling neer te zetten voor Broek Zuid, het nieuwe woonproject van de gemeente. In een strategische werksessie met De Fryske Marren stelden we de strategie vast. Dit hebben we verder uitgewerkt naar een strategisch marketingplan, een projectlogo, nieuwe website, fotografie, sociale media content, advertenties, nieuwsbriefmarketing en drukwerk.

Een fijne thuishaven

Sfeer is een belangrijke pijler in alle uitingen. We willen dat potentiële kopers voelen dat ze hier thuis zijn.

In een workshop bepaalden we samen de identiteit van Broek Zuid en stelden we een strategisch marketingplan op. Een mooie start van dit project!

In Broek Zuid koop je een kavel waar je boot in de achtertuin ligt; klaar om de prachtige Friese meren te verkennen. Dit lieten we terugkomen in het projectlogo, waarbij de ‘e’ een ondergaande zon in het water visualiseert. Om Broek Zuid een online gezicht te geven ontwikkelden we een interactieve website waarin de prachtige omgeving centraal staat. We gingen samen met een fotograaf op pad om het unieke landschap van Broek Zuid vast te leggen.

Brandingcampagne en verkoopcampagne

Het traject voor Broek Zuid is opgedeeld in twee verschillende campagnes:

  • We zijn gestart met de brandingcampagne. Met de juiste toonzetting en een herkenbaar gezicht hebben we de kavels Broek Zuid hiermee in de markt gezet. We trekken de aandacht om bewustwording te creëren. We wekken interesse door mensen te laten dromen over hun nieuwe woonplek. Tijdens de brandingfase wordt de stip aan de horizon bereikbaar. Daar zie ik mezelf wel wonen! Het doel: zorgen dat mensen overwegen om een kavel te kopen.
  • Daarna en nog in volle gang is de verkoopcampagne. In deze fase is het tijd voor actie! De verkoop is van start. Met geïnteresseerden hebben we een band opgebouwd via diverse media. De gelukkige kopers kunnen van start met de voorbereiding van hun droomplek en vormen de ambassadeurs voor Broek Zuid én haar omgeving.

Ontwikkeling van media

We ondersteunden de gemeente De Fryske Marren in de verkoopfase met onder andere de ontwikkeling van een 3D-animatie, social media content, advertenties en het schrijven van e-mailnieuwsbrieven.

We plaatsten kavelborden langs de snelweg en bij de nieuwe wijk om de locatie van de nieuwe woonwijk bekend te maken. Daarnaast realiseerden we prachtige kavelpaspoorten, waarin geïnteresseerden in de woonwijk per kavel extra informatie aangeboden krijgen om kavels te kunnen vergelijken, enthousiast te worden gemaakt en hun droomkavel uit te kiezen.

"Mede door Puuridee is Broek Zuid een prachtige, complete en unieke totaalbeleving geworden! De samenwerking verloopt goed en vlot. Met onze vaste contactpersoon zijn er korte lijnen en dat werkt erg prettig."
Tamara Abma

Tamara Abma
Adviseur Communicatie Gemeente De Fryske Marren

De eerste kavels zijn verkocht

In 2020 zijn door zowel de succesvolle branding- als verkoopcampagne de eerste kavels verkocht! De inschrijvingen voor de verloting van de kavels stroomde snel vol en het animo voor de kavels was dus groots. Tot nu toe kunnen we spreken over een groots succes! 14 kavels zijn verkocht en 13 kavels gereserveerd. De kavels worden in verschillende fases opgeleverd. Op dit moment zijn ongeveer de helft van de kavels bouwrijp en (deels) verloot. De andere helft volgt later. We blijven dus nog even aan de slag met dit mooie en succesvolle project.