fit20

Think

In januari 2018 stapte fit20 het kantoor van PuurIDee vol goede voornemens binnen. Met enthousiast gezelschap vanuit drie fit20 studio’s (Stadskanaal, Veendam en Hoogeveen) zijn we allereerst gestart met een brainstorm en workshop. Want wie is fit20 eigenlijk en hoe kunnen we in communicatiemiddelen hun kracht uitdragen? Om dit te bepalen hebben we het Business Model Canvas ingezet. Dat fit20 erg veel voordelen te bieden heeft aan sportieve leden, dat is wel zeker. We dachten gezamenlijk na over de beleving van bestaande en mogelijk nieuwe leden. Bij het startpunt zochten we structuur in hoe we (potentiële) fit20 leden het beste konden bereiken en informeren. We waren van mening dat in de plaats waar een fit20 studio zit, iedere bewoner op de hoogte moet zijn van de mogelijkheid tot high intensity training bij fit20!

Create

De franchiseorganisatie van fit20 opende in 2009 de eerste studio. fit20 had vanaf dat moment al een prachtige huisstijl, een uitgebreid huisstijlhandboek én in de loop der jaren veel communicatiemiddelen gemaakt. Met deze input als basis zijn we verder gegaan met ontwikkeling op studioniveau. Voor negen fit20 studio’s ontwerpen en plaatsen we wekelijks social media berichten; we delen kennis over de formule, gezondheidsvoordelen en laten bestaande leden aan het woord. Zoekt fit20 nieuwe collega’s, dan zetten we Facebookadvertenties met targeting in, willen we potentiële leden werven voor een kennismakingstraining, dan maken we opvallende vouchers. We overdenken waar onze doelgroep zich bevindt en ons ziet. Maar ook zeker de communicatie naar bestaande leden is top of mind. Er wordt kennis met ze gedeeld en ze zijn verrast met een prachtige fit20 waterfles als zomercadeau. Steeds meer bedrijven bieden bedrijfsfitness bij fit20 aan, om deze bedrijven van informatie te voorzien, hebben we een informatiemap samengesteld. We maken voor meerdere doelen content en middelen én we brengen structuur in de marketing van fit20.

Manage

Om focus te houden hebben we wekelijks telefonisch contact met iedere studiomanager. Zo houden we de resultaten, actiepunten en statussen in het vizier. Tevreden Personal Trainers en groei van de studio’s in ledenaantallen was én is nog steeds ons gezamenlijke doel. Waarom deze manier van wekelijks contact? Het voelt persoonlijk, we zijn min of meer collega’s! Face-2-face zien we elkaar sowieso één keer per twee maanden, dit doen we inmiddels met negen fit20 studio’s! Het aantal studio’s is groeiende. We blijven ons actief inzetten voor tevreden leden die de formule20 begrijpen, voelen én weten dat dit in hun leven hoort.