Ondersteuning Hosting

Wat is hosting precies?

Om een website bereikbaar te maken op het internet, huur je een stukje ruimte op een server bij PuurIDee. Deze ruimte wordt hosting (webhosting) genoemd. Binnen deze ruimte bieden we ook de mogelijkheid om gebruik te maken van eigen e-mailaccounts, met de geregistreerde domeinnaam verwerkt in het e-mailadres. Uw e-mailadres is dan bijvoorbeeld info@jouwdomeinnaam.nl.

Hoe snel is de webhosting van PuurIDee?

Er zijn veel factoren bepalend voor de snelheid van de website. De internetverbinding van de bezoeker bepaalt hierbij voor een belangrijk deel de laadtijd. Daarnaast is de grootte van een pagina van belang. Dat heeft te maken met het aantal grote bestanden/afbeeldingen, social mediakoppelingen of andere elementen die geladen moeten worden.

Lees verder
Hoe registreer ik een nieuwe domeinnaam?

Een domeinnaam kan geregistreerd worden bij een zogenaamde registrar. Dit is een tussenpersoon die domeinnaamdiensten aanbiedt. PuurIDee is registrar en kan uw domeinnaam dus vastleggen.

Lees verder
Maken jullie regelmatig backups?

Jazeker: iedere nacht worden er tussentijdse back-ups gemaakt van alle websites en e-mailaccounts. Dit gebeurt door de verschillen met de voorgaande dag over te nemen. Iedere 14 dagen wordt een volledige back-up gemaakt. Er worden maximaal 6 volledige back-ups gemaakt. Hierdoor kunnen we gegevens terughalen van ongeveer 3 maanden terug.

Moet ik mijn hosting upgraden?

PuurIDee signaleert het wanneer een webhosting-account te vol raakt. Zodra dat het geval is nemen we contact met je op om tips te geven om het verbruik te verminderen of om de webhosting account te upgraden. Zolang je niks van ons hoort, kun je met de huidige hosting dus nog prima vooruit!

Wat is een verhuiscode/token?

Wanneer je je domeinnaam wilt verhuizen, heb je een verhuiscode/token nodig. Dit is een code die jouw nieuwe webhoster gebruikt om de domeinnaam te verhuizen. Er zijn verschillende procedures voor verschillende domeinnamen. Vraag bij je nieuwe webhoster welke procedure hij hanteert.

Kan ik toegang krijgen tot mijn website met een FTP account?

Om de stabiliteit en veiligheid van onze servers te garanderen, bieden wij geen toegang tot de servers via FTP. Mochten er specifieke wensen zijn, dan kun je altijd contact opnemen met je contactpersoon binnen PuurIDee. Samen gaan we kijken wat de mogelijkheden zijn, zonder dat de stabiliteit en veiligheid van de servers afneemt.  

Wat is mijn opzegtermijn?

Zoals in de algemene hosting voorwaarden staat, hanteren we bij PuurIDee een schriftelijke opzegtermijn van twee maanden. Die twee maanden gaan in zodra wij je opzegging hebben ontvangen.