Verdien een kers met je website

Is je website nog helemaal van deze tijd? Goed zo! Wanneer een bezoeker je online al op een leuke manier heeft leren kennen en snel de gezochte informatie vindt, is dat het halve werk. Conversie is de kers op de taart!  


De vraag is wel, wanneer is jouw website eigenlijk een daverend succes? Het online succes zit ’m vooral in een combinatie van onderstaande factoren. Het levensgrote aanbod maakt het zeker de moeite waard om je eigen website te inspecteren en vooral om je succesfactoren te bepalen!

Heeft mijn website deze succesfactoren? Een paar punten die je op weg helpen!

  • Gebruiksvriendelijke navigatie; kan de websitebezoeker het onderwerp dat hij zocht binnen 10 seconden vinden? Dan is de menustructuur van je website logisch ingedeeld en niet geheel onbelangrijk, is je contactpagina ook snel te vinden. Top!
  • Up-to-date content; is de ooit geplaatste tekst nog steeds informatief of mist er belangrijke informatie? Een objectieve blik zo ‘af en toe’ kan geen kwaad. Plaats periodiek nieuwsberichten en zorg dat niet je kerstgroet in augustus nog zichtbaar is.  
  • Ontwerp; ‘liefde op het eerste gezicht’ dat zou het eigenlijk moeten zijn. Een bezoeker moet het plezierig vinden om naar je website te kijken. Juiste kleuren, vormen en lettertype maken het plaatje compleet. Ook met deze elementen vertel je een verhaal: interactieve storytelling. Past het ontwerp bij de identiteit van je organisatie, dan leert de bezoeker je direct kennen. Een andere voorstelling dan de werkelijkheid kan verwarrend zijn. Verwarring is natuurlijk net wat je niet wilt.  
  • Social media buttons; ze mogen niet meer ontbreken op je website. De bezoeker kan snel naar je sociale media en leert je op een iets informelere manier kennen. Je bouwt niet alleen merkbekendheid op, maar krijgt ook meer volgers dan ooit tevoren.