‘No stress’ met een contentkalender

Inspelen op actualiteit, spraakmakende onderwerpen, feestdagen en evenementen. Het is onmisbaar voor je marketing. Relevantie is het toverwoord. Is het altijd weer lastig om een waardevolle social media post te bedenken? Zie je door de bomen het bos niet meer? Gebruik dan een contentkalender: een kalender waarop alle onderwerpen van je communicatie- en marketingberichten overzichtelijk zijn gepland.


Je ziet vroegtijdig waar, met welk onderwerp en op welk medium je aan de slag kunt. Zo kun je Koningsdag alvast in je agenda zetten voor een leuke tweet, of kun je voor de Bouwvak nog snel die leuke reisblog posten. Op de actualiteit inspelen wordt zo een stuk makkelijker en je vermijdt last-minute stress. Bedrijven die beperkte tijd hebben voor social media kunnen zo efficiënt met hun tijd omgaan en vermijden dat er wekenlang niets gepost wordt.

Overzicht aanbrengen en behouden

Zo'n contentkalender klinkt misschien ingewikkeld, maar in principe kun je al beginnen met een simpel tabelletje. Stel een overzicht op van de komende weken en de onderwerpen die je wilt behandelen. Als je hier hulp bij nodig hebt, verzorgt PuurIDee ook begeleiding bij uitgebreide contentkalenders. Zo zie je ver van tevoren waar je alvast aan kunt werken. Waar wacht je nog op? Plannen maar!