Inspireren, delen en verkopen… PINTEREST!

Het klinkt misschien gek: verkopen via Pinterest. Toch is er geen enkel ander sociaal medium waarbij de traffic naar het verkooppunt zo hoog is. 


Hoe werkt het?
Wanneer je beelden van jouw eigen webshop op Pinterest plaatst met de Pin-knop (deze knop is een must op eigen blog, website of webshop) worden ze toegevoegd aan de beeldbank die Pinterest heet. Wanneer jouw beeld in de zoekresultaten van een Pinner verschijnt en diegene klikt op jouw beeld, wordt zij direct doorgelinkt naar de originele bron: jouw webshop. Wanneer iemand jouw afbeelding ‘repind’ (deelt op haar eigen moodboard) gaat de pin viraal. De volgers van de Pinner zien het beeld ook weer voorbijkomen en zo gaat het beeld een eigen leven leiden. 

Pinterest versus andere sociale media
Het grote verschil met andere sociale media is de houdbaarheid en de viraliteit van de pins. Waar de berichten op Facebook, Twitter of Instagram juist een ‘real time’ moment creëren, is Pinterest tijdloos en worden pins na maanden nog steeds ge-repind. Hiermee is Pinterest een uiterst geschikt medium om de doelgroep blijvend te bereiken.