Ga crossmediaal in 2015 en gebruik e-mailmarketing

Het is overduidelijk! In 2015 mag e-mailmarketing niet meer ontbreken als onderdeel van de totale online marketing-mix. Een crossmediale benadering is dan ook de tip. E-mailmarketing is ideaal, omdat je juist met dit medium periodiek doel- en doelgroepgericht kunt communiceren. Het is het perfecte middel waarmee je klanten aan je bedrijf, product of merk kunt binden.


Merkwaardige nieuwsbrieven worden onthouden
Hebben je klanten een aantal merkwaardige nieuwsbrieven van je ontvangen, dan zullen ze zich ongetwijfeld afvragen wanneer ze de volgende gaan ontvangen. Om dit cognitieve proces en een positieve houding tot stand te brengen, moet je jouw ontvangers wel direct in je eerste nieuwsbrieven grandioos verwonderen.

Personaliteit zorgt voor leuke resultaten
Met ultieme vormgeving, uitnodigende teksten en de juiste manier van benadering is het een eitje. Het is zeer waardevol om na de verzending eens te kijken hoe er gereageerd is op je nieuwsbrief. Resultaten zijn belangrijk, je kunt ze meenemen tijdens het maken van je volgende nieuwsbrief. 

Starten met e-mailmarketing?
PuurIDee gebruikt voor e-mailmarketing het gebruiksvriendelijke programma MailChimp. We hebben de kenmerken en voordelen van dit programma eens voor je op een rijtje gezet. Mocht je ook met MailChimp willen gaan werken dan kan PuurIDee je helpen. Na het maken van passende ontwerpen voor je nieuwsbrief geven we je graag een goede training. Zo kan ook jij de voordelen van MailChimp zelf ervaren! 

Kenmerken en voordelen e-mailprogramma MailChimp

  • Doelgericht je doelgroep(en) periodiek voorzien van informatie. Welteverstaan met de benodigde personalisatiemogelijkheden, denk eens aan een persoonlijke aanbieding. Deze kun je baseren op een voorkeur van de ontvanger of op eerdere aankopen.
  • Vaste templates, ook wel nieuwsbriefsjablonen genoemd, zorgen voor een consistente vormgeving. 
  • Tekst is snel en makkelijk in de juiste opmaak te plaatsen. 
  • De ontvangerslijst is volledig in eigen beheer. De database (e-mailadressen) staan overzichtelijk in het programma. Er zijn uitgebreide segmentatiemogelijkheden. De verzending is dus zo gepiept.  
  • Heldere rapportages maken support mogelijk. De gedetailleerde statistieken zijn inzichtelijk na de verzending van je nieuwsbrief. Je weet dus wie je nieuwsbrief leest en wie niet en waar jouw doelgroep geïnteresseerd in is. Hier kun je magnifiek op inspelen.  
  • Naadloze integratie met jouw website. Je nieuwsbrieven kunnen automatisch, na verzending, zichtbaar zijn op jouw website. Hierdoor blijft ook je website actueel. Twee vliegen in een klap. 

Bekijk hier eens een leuke voorbeeldnieuwsbrief uit MailChimp!