E-mailmarketing? Prikkel!

Tips en trucs; ze zijn er in overvloed. De juiste onderwerpregel, de perfecte tekstlengte, het ideale verzendmoment, personaliseren…. Absoluut handig, maar doe een stap terug en kruip in de huid van je ontvanger. Wat trekt zijn aandacht in de overvolle inbox? Ontwikkel het ‘must read it’-effect en prikkel! Met e-mailmarketing kom je direct in aanraking met je klant. Dat moment is in het ideale geval net even spraakmakender dan algemene communicatie-uitingen. Segmentatie en personalisatie van je klantgegevens zijn handige tools om in contact te komen. Maar denk ook eens aan….


  • Beschikbare resultaten - Hoe hebben lezers zich ingeschreven? Wat zijn de kenmerken van de lezers (geslacht, leeftijd, interesses, etc)? 
  • Combineren van gegevens en data - Geboortedatum gevraagd? Mogelijkheid tot een felicitatie! De ideale gelegenheid voor een één-op-één contact en de mogelijkheid om je lezer naar je website te trekken met bijvoorbeeld een cadeaukorting. 
  • Historische data - Welke mailings zijn goed gelezen? Waar wordt op geklikt? Welke mailings zijn veel doorgestuurd of leverden juist uitschrijvingen op? Wordt op de buttons geklikt?
  • Herkenbaarheid - Het gebruik van je huisstijl en dezelfde opbouw. 

Tot slot: het is inmiddels oud nieuws maar een vaste basis van e-mailmarketing zou een professioneel systeem moeten zijn. PuurIDee maakt gebruik van MailChimp. Wil je hier meer over weten? Bel of mail ons dan even!