Bewaak je huisstijl en strategie met een huisstijlhandboek

Er komen steeds meer middelen, kanalen en platformen waarmee je als organisatie kunt communiceren met de doelgroep. Het is een wildgroei aan offline en online mogelijkheden. Maar hoe bewaak je nu jouw huisstijl en strategie in deze jungle? Hoe communiceer je consequent en consistent? Het idee: een huisstijlhandboek!


Leg in een huisstijlhandboek je merk vast
In een huisstijlhandboek leg je de identiteit van je merk vast. De focus ligt op de bewaking van jouw herkenbare stijl, waarbij de typografie, logo’s, plaatsing van logo’s en de juiste huisstijlkleuren worden vastgelegd. Tevens zullen de ‘tone of voice’ en ‘tone of image’ worden beschreven; de manier waarop je communiceert met je doelgroep. 

Slim én sterk
Door in jouw organisatie te werken met een huisstijlhandboek, voorkom je onduidelijkheden over de communicatie. Personeel kan het handboek bijvoorbeeld raadplegen bij het toevoegen van een profielfoto van Facebook, het schrijven van een nieuwsbericht en ga zo maar door. Kortom: op elke plek waar je zichtbaar bent, laat je de organisatie op een consequente, krachtige manier zien. En dat is niet alleen slim in de coördinatie, maar zeker ook een sterk staaltje marketing!