Meer kliks met ‘highlight’ van Google Adwords

De nieuwe highlight-extensie in Google Adwords maakt het mogelijk om meer tekstuele en specifieke informatie in je Adwords-advertentie te plaatsen. Het stukje tekst mag maximaal 25 karakters bevatten.


Je kunt binnen dit kader je klanten nog beter overtuigen van jouw unieke voordelen. Uit testen is gebleken dat het invullen van de highlight in Adwords grandioos kan werken; je CTR kan enorm stijgen. Kortom: meer bezoekers die je advertentie zien, worden aangespoord om op jouw advertentie te klikken. Eerst plaatste je deze belangrijke informatie waarschijnlijk in de descriptionline of sitelink. Door de nieuwe extensie blijft in deze regels ruimte over om je belangrijke zoektermen nog eens te vermelden. Hierdoor verhoog jij je vindbaarheid en rendement. Nog wel een belangrijk kenmerk: bij het inschakelen van meerdere extensies worden soms niet alle extensies weergegeven. Om de nieuwe extensie te plaatsen moet je namelijk op positie 1, 2 of 3 met je advertentie in de zoekresultaten van Google staan.