Google plus pagina: nut of noodzaak

Maak je gebruik van een Googledienst, zoals Google Maps, Youtube of Gmail? Dan heb je automatisch een pagina op Google Plus. Een company page aanmaken op Google Plus is dan een kleine stap die je grote voordelen biedt.


Naast een sociaal netwerk, kan de bedrijfspagina veel voor je online vindbaarheid betekenen. Toename van verkeer op je bedrijfswebsite kan het resultaat zijn. Een goed ingerichte pagina is daarbij vanzelfsprekend essentieel. 

Klim in de top van de Google-resultaten

Door relevante informatie te verstrekken op je Google Plus-pagina verschijn je mogelijk hoger in de zoekresultaten. Je kunt hierdoor geheel gratis aan je zoekmachineoptimalisatie (SEO) werken. Google Plus is tenslotte een onderdeel van Google, de zoekmachine die bepaalt hoe hoog jij in de ranking te vinden bent. Relevant op de pagina is je bedrijfsnaam, bedrijfswebsite, bedrijfsactiviteiten en periodiek/actueel nieuws over je bedrijf. Het oog wil ook wat: een goede profielfoto en omslagfoto zijn ook cruciaal. Met een pagina op Google Plus legt Google makkelijker je relevantie vast. Sta jij in de top  van de zoekresultaten, dan is de kans op een bezoek aan je website groot.

Inspanning leidt tot beloning!

Het periodiek posten van statusupdates en reageren op berichten van anderen is belangrijk. De inspanning zal zich uiteindelijk terugbetalen. Doe jij als bedrijf ter zake volgens Google, dan is er veel extra informatie te zien over jou in de zoekmachine. Deze informatie staat in dat geval in de rechter balk bij de zoekmachine. Denk bijvoorbeeld aan je bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer, openingsuren en een routekaart. Kortom: Start vandaag nog met je company page!