Voornemens, verwondering en vernieuwing

De wereld om ons heen verandert in een razend tempo. Veranderingen zijn zichtbaar in onder meer de politiek, economie, ecologie, ruimtelijke ordening, demografie en leefstijlen. Het heeft zo z’n weerslag op alles wat we met elkaar doen en maken. Bovendien beïnvloedt het onze ideeën. Hoe we leven en werken, hoe we communiceren en met welke tools we marketing inzetten; alles verandert. In die wereld van verandering ontstaan kansen. Kansen die PuurIDee graag benut voor haar opdrachtgevers. Het is een uitdaging waarmee we onze omgeving graag verwonderen!


Goed voornemen #1  Focus op vernieuwing is een must
Het is voor ons een sport om te zien wat er gebeurt in het medialandschap en vooral hoe we dit kunnen toepassen voor onze opdrachtgevers. Voor iedere organisatie, klein en groot, geldt dat je je staande moet weten te houden door mee te groeien. Gelukkig zien we deze belangrijke bewustwording  ontstaan in de dialoog met onze relaties. PuurIDee is graag de partner die meedenkt over groei en vernieuwing. Hierbij kun je denken aan onder andere vernieuwingen op het gebied van strategie en vormgeving. Daarnaast zijn behaalde resultaten, die we verkrijgen dankzij Google Analytics en Google Adwords, de drijvende kracht achter vernieuwing.

Goed voornemen #2  Haal een communicatie-afdeling in huis (op afroep!)
Om mee te kunnen gaan in de tijdsgeest van nu, zien onze klanten steeds meer de voordelen van het binnenhalen van een specialist; refererend naar onze eigen medewerkers die gedetacheerd worden. Eén persoon in je organisatie met een heel team van specialisten achter zich op het gebied van technologie, teksten en vormgeving. Hiermee verwelkom je niet alleen een hele kennisbundel in je organisatie, maar boek je ook financieel voordeel. De communicatiemedewerker verenigt in één vergoeding de kennis van een hele communicatie-afdeling. Dat geeft de flexibiliteit die in deze tijden nodig is. Mede om deze reden zijn we zelf ook gegroeid in capaciteit; een aantal nieuwe ervaren medewerkers versterken ons team. Zo kunnen we voldoen aan de opkomende vraag naar een allround marketing- en communicatie specialist “op afroep”.

Goed voornemen #3 Treed écht digi-taal: in contact
Iets wat allang geen trend meer te noemen is, maar eerder een manier van doen, is het gebruik van social media. Iedereen heeft het ontdekt en kent het, maar realiseert zich soms nog onvoldoende wat dit kan opleveren voor een organisatie. Ook in 2015 blijft dit type kanaal een cruciale rol spelen in hoe je jezelf als organisatie neerzet. Het biedt ultieme kansen voor dialoog en engagement met je klant, jouw consument, zoals:

  • Eén op één communicatie bij wijze van klantenservice of sales;
  • Klanten als ambassadeurs voor je laten spreken;
  • Je bedrijf neerzetten als een aantrekkelijk “persoon” om te volgen,  met interessant nieuws en een eigen uniek karakter.

Ook bij onze klanten staat de inzet van social media hoog op de agenda. Wij gaan als PuurIDee ook mee in dit groeiproces en kijken verder dan alleen de inzet van social media. Zo zien we bijvoorbeeld dat content marketing een eigen aandachtsgebied binnen het marketinglandschap heeft verworven. Onder content verstaan we naast teksten ook beelden, zoals infographics. Dat beelden belangrijker worden laat de groei van het kanaal Instagram wel zien. En eerlijk is eerlijk, een beeld zegt soms ook meer dan duizend woorden. Online communiceren kan op vele manieren en nieuwe technologieën (denk aan bijvoorbeeld de wearables) zorgen ervoor dat dit steeds persoonlijker en relevanter kan. Wij houden de ontwikkelingen voor je in het vizier!

Goed voornemen #4 Geef je karakter een gezicht
Elk mens heeft een eigen unieke karakter, net als elke organisatie dat heeft. Een persoon kan zich onderscheiden door persoonlijkheid en natuurlijk ook door hoe hij of zij zich kleedt. Die lijn kun je doortrekken naar organisaties:  wat is de persoonlijkheid van jouw huisstijl? En wat weerspiegelen de media die je inzet?

Als we kijken naar de ontwikkelingen in vormgeving zien we dat, in een tijd waarin iedereen overspoeld wordt met prikkels, er behoefte is aan rust. Deze rust vind je terug in de vormgeving van nu. Het wordt simpeler, helderder en meer puur. Denk aan bijvoorbeeld flat design. Kernwoorden zijn “kalm” en “authentiek”. Ook op het gebied van webdesign is de trend rustig: geen schreeuwerige buttons meer, maar eerder ghost buttons en het gebruik van egale kleurvlakken in het ontwerp. Steeds vaker zien we transparante lagen. Dit zorgt ervoor dat je in een flat design toch gelaagdheid kunt aanbrengen. 2015 wordt het jaar van duurzame verfijning, ook op het gebied van vormgeving. Maar wat als iedereen simpel gaat doen, hoe onderscheid je je dan? Hoe communiceer je de gewenste ‘oproep tot actie’? Het devies in vormgeving: opvallende elementen mogen, maar kies bewust een (zeer beperkt) aantal actiepunten in het totale design.

Goed voornemen  #5  Wees “puur”  
Iets dat in de wereld om ons heen nooit zal veranderen, is dat alles gericht is op waardevol contact en authenticiteit. Oprechte verbindingen leggen met je doelgroep en je zakelijke partners. En daarin van toegevoegde waarde zijn, op jouw manier. Dat maakt je uniek. Er is er maar één die het zo doet als jij. Consumenten kopen in de toekomst liever niet meer bij een anonieme organisatie, maar investeren liever hun geld bij een relatie; bij Peter, Carla, of welke persoon dan ook. Persoonlijk en oprecht contact, ook al is het geholpen met technologie. We gaan weg van het massale en terug naar de pure kern op vele vlakken.

Goed voornemen #6 Puur verwonderen
Bij PuurIDee blijven we puur. Ook wij gaan voor een duurzame verbinding met onze doelgroepen en voor waardevolle oprechte klantrelaties. Om onze toegevoegde waarde te realiseren zijn ideeën nodig en ideeën beginnen met verwondering. Verwondering krijg je door open naar de wereld en mensen om je heen te kijken, je te laten inspireren en zelf op zoek te gaan naar vernieuwing. Daarbij blijven we met onze beide benen op de grond staan, want een goed idee moet immers ook perfect uitgevoerd worden om iets te bereiken. Juist de uitwerking van onze ideeën bepaalt hoe mensen geraakt en in beweging gebracht worden. Het samen realiseren van jouw doelstellingen met vernieuwende, doelgerichte dienstverlening, dat is een context waarin wij ons thuis voelen. Ons team is de inspirator achter ideeën. We brengen vernieuwing en maken een plan concreet. Met onze bezieling creëren we kansen die de toekomst kunnen veranderen, dat is de toegevoegde waarde van een verbinding met PuurIDee die we ook jou willen bieden in 2015.

We wensen je een prachtig nieuw jaar, vol verwondering, goede ideeën en succes!

Bastiaan en Kirstin