Waarom komen mijn verstuurde e-mails niet bij de ontvanger aan?

Er zijn verschillende redenen mogelijk waardoor een e-mail niet bij de ontvanger binnenkomt:


  1. Komt de mail terug van de ontvangende partij, maar kunnen andere ontvangers jouw mails wel ontvangen? Meestal zijn er storingen bij de ontvangende partij en kan de mail daardoor niet worden afgeleverd.
  2. Er komen geen mails terug, en er zijn geen foutmeldingen. Sommige ontvangers blokkeren waarschijnlijk de mail, omdat het aangemerkt wordt als spam. De ontvanger kan zijn spamfilter minder streng instellen of jou toevoegen aan de lijst vertrouwde afzenders.
  3. Wordt er een foutmelding getoond in Outlook? Zo ja, mail deze door naar onze support. Wij kunnen o.a. een scan maken van uw mail waardoor wij zicht krijgen waar het probleem zich bevindt. 

Tips om het versturen van e-mails te verbeteren:

  1. Stuur volledige mails met aanhef, afsluiting en handtekening. Probeer het gebruik van afbeeldingen te beperken. Hier kan de website WeTransfer bijvoorbeeld beter voor worden gebruikt.
  2. Verstuur alleen mails via de server van PuurIDee. Dit betekent dat je de e-mailadressen gebruikt die ook als domeinnaam staan geregistreerd bij PuurIDee. Voorbeeld: info@domeinnaam.nl of medewerker@domeinnaam.nl.