Waarom ontvang ik e-mails vanuit het contactformulier op mijn website niet?

Er kunnen vijf oorzaken zijn voor het feit dat je geen e-mail binnenkrijgt wanneer een contactformulier is ingevuld op je website:


  1. De e-mail komt in de spambox
    Controleer in je spambox of de e-mail erin staat.
  2. De e-mail wordt verwijderd door een spamfilter
    Ga naar de instellingen van je e-mailserver. Stel je spamfilter minder streng in.
  3. Er wordt gebruik gemaakt van een externe mailserver
    In dit geval zullen er wijzigingen aangebracht moeten worden door ons. Bel of mail je contactpersoon bij PuurIDee.
  4. Het formulier is niet volledig/incorrect ingevuld
    In dit geval krijgt de gebruiker op de meeste websites een melding te zien. Voorwaarde is dat de gebruiker gebruik kan maken van javascript in zijn browser.
  5. Het standaard e-mailadres van de website is ingesteld op een ander e-mailadres
    Welk e-mailadres er als standaard staat ingesteld voor jouw ABC3-website weet jouw contactpersoon bij PuurIDee.