Website Butiq: een creatief proces

Door PuurIDee

Toen Otto en Saskia Knoop langs het pand van PuurIDee reden, zagen ze dat de roze koe was vervangen door een gouden giraffe. Dat was zó out-of-the-box, dat het stel van Butiq wel contact móest opnemen met PuurIDee.

Een goede website is creatief én commercieel

Andere bureaus benaderden de website heel erg vanuit cijfers en rendement. Dat past niet bij de stijl van de opticien in Scheemda: zij zoeken iets ludieks, opvallends en met humor. “Vanaf de intake liet PuurIDee al zien dat ze weten waar ze het over hebben”, vertelt Saskia: “Dit gevoel werd alleen maar meer bevestigd toen we de resultaten kregen te zien.” Binnen twee weken was Butiq.nl volledig vernieuwd. Bekijk hier de nieuwe website!

Dylan deed het 'm

“De grootste verrassing kwam toen we de webteksten te zien kregen”, gaat Otto verder. De Spotify playlist van Butiq was namelijk gebruikt om de webteksten aan te vullen met songteksten van Bob Dylan tot aan de Arctic Monkeys. “Dit was echt zo’n toevoeging waar we naar op zoek waren, maar die je zelf niet kunt bedenken.”

Intensief, in de goede zin van het woord

De vooruitblik die PuurIDee van tevoren heeft gegeven, klopt met het eindresultaat: “Alles is zo mooi uit de verf gekomen als we hoopten!” Het proces was intensief, maar op een positieve manier. Je wordt regelmatig op de hoogte gehouden, waardoor de website in twee weken kan worden opgeleverd.  

De meerwaarde van een team

Een bijzonder proces was het volgens de eigenaars van Butiq. Er werd de tijd en aandacht genomen om het bedrijf echt te leren kennen, wat je terugziet in de volledige website. Doordat Saskia en Otto Knoop in het hele proces zijn meegenomen, werd duidelijk waarom er zoveel mensen bij betrokken zijn. “Het team is als een uurwerk: zodra je alle radertjes ziet, snap je waarom het zo goed klopt!”

 

Stel je vraag of maak een afspraak