Expeditie Toptalent #2: van concept tot product

Door PuurIDee

Het is zover: Expeditie Toptalent is officieel van start! De content is afgerond, er staat een aantal verschillende stageplekken klaar voor sollicitatie en het ontwerp staat in zijn uiteindelijke vorm. Maar hoe is een ambitieus concept nu een volwaardig eindproduct geworden?

Contentcreatie voor branding van de regio

Een groot gedeelte van de contentcreatie hebben we niet zelf in de handen. Voor de branding van de regio zal juist het verhaal van de bewoners en de deelnemende studenten van belang zijn.

Een belangrijke deel van de contentcreatie is dus het zoeken van de juiste mensen. Het is aan ons om representatieve bewoners en jonge onderzoekers te vinden die graag hun verhaal willen delen. Op het moment staan er drie blogs op de website – dat zullen natuurlijk nog meer worden! Voor nu zijn het studenten uit het International Business Talent Programme, die hun ervaringen uit hun onderzoeksstage in de regio delen.

Natuurlijk zijn er daarnaast gedeeltes van de website die door PuurIDee zelf zijn ingevuld. Denk aan handige tips over het leven in de regio, of uitgelichte activiteiten in de omgeving. Dit kan zorgen voor meer belevenis van Zuid en Oost-Groningen buiten het onderzoeksproject om.

Vormgeving: het kon minder!

De juiste vormgeving verandert een statische pagina in een dynamische en uitnodigende website. Een passend ontwerp is dus erg belangrijk voor het project. Het logo biedt een basis voor de gehele identiteit van het project. Groei en ontwikkeling staan centraal in de kleuren en vormen van het logo. Die gedachte komt ook terug in het ontwerp van de website.

Nu het af is, kunnen we op zijn Gronings zeggen: het kon minder! In het gebruiksvriendelijke ontwerp staan groei en ontwikkeling centraal. Zo ontstaat een mooie balans waarin studenten en bedrijven de kans krijgen om met elkaars potentie en ontwikkeling aan de slag te gaan.

Lanceringsevenement: aandacht voor de Expeditie

Wanneer een website online staat, kun je niet verwachten dat er automatisch ook verkeer naartoe komt. Om traffic te genereren, is het belangrijk dat mensen van het bestaan van de website afweten. 

Een belangrijke manier waarop we aandacht willen vragen voor Expeditie Toptalent, is het organiseren van een lanceringsevenement. Op dit event is op 2 november het eindresultaat gepresenteerd aan bewoners en (nog) niet-betrokken bedrijven. Door de bijdragen vanuit het netwerk van De Compagnons van Zuid en Oost-Groningen en de presentatie van de website was het zeker een mooi evenement!

Stel je vraag of maak een afspraak