Een kapper met een eigentijdse visie

Door PuurIDee

Een concept is in feite het idee dat aan de basis ligt van je onderneming. Wat is je toegevoegde waarde, je visie en je missie? Wat zijn je doelstellingen en hoe positioneer jij je? Ontmoet een kapper die bezig is met de achterliggende gedachte van zijn dienst!

Knippen vanuit een gedachte

Studio Stuive, een eigentijdse kapsalon uit Noord-Nederland, heeft een hele andere aanpak dan de standaard kapper. 

Hans Stuive heeft een duidelijke visie: “Minstens zo belangrijk is dat mensen er niet alleen mooi uitzien na het kappersbezoek, maar ook in de periode daarna”. Niet het knippen zelf, maar het advies staat centraal in het concept van Studio Stuive. Zodat de klant ook echt tevreden is met zijn of haar kapsel! “Een leuk kleurtje en een pittige coupe maken het haar wellicht mooier, maar je moet met ideeën komen die passen bij je klant.”

Een business concept

Studio Stuive heeft in haar bestaan altijd bewust het concept ontwikkeld. Eigenwijs? Misschien. Bewust bezig met vernieuwen? Altijd. Dat heeft Hans Stuive dan ook doen kiezen voor de strategische steun van PuurIDee: “De toegevoegde waarde van PuurIDee zit in het zinvol vernieuwen. Zij zorgen voor de juiste focus.” 

In plaats van te kiezen voor iemand die een folder of website maakt, kiest Hans voor een partij die meedenkt over de juiste invulling van zijn concept. “PuurIDee werkt over de volle breedte en adviseert over de communicatie naar binnen en naar buiten toe.”

Tijd voor actie: concept naar product(marketing) 

Om deze visie aan te laten sluiten bij een passend product, heeft de ondernemer de ‘stijlcheck’ geïntroduceerd. Dit houdt in dat er uitvoerig wordt gekeken naar de stijl van de klant, dat er uitgebreid advies volgt en dat de klant deze in een waardevol boekje mee naar huis krijgt. Deze stijlcheck biedt iets extra’s op een manier die past binnen de stijl van zijn haarstudio: luxe, maar tóch toegankelijk.

Stel je vraag of maak een afspraak