De grote online voorjaarsschoonmaak

Door PuurIDee

De lente is officieel begonnen en dat betekent: tijd voor de grote voorjaarsschoonmaak. Een goed moment om de bezem eens flink door het huis te halen en alle spullen waar je niet meer gelukkig van wordt weg te gooien. Volgens de filosofie van de populaire opruimgoeroe Marie Kondo is het namelijk belangrijk enkel spullen te bewaren waar je blij van wordt. Maar waarom houden we nooit een grote voorjaarsschoonmaak op onze website? Word jij nog gelukkig van de content die op jouw website staat?

Present what makes the reader happy

We worden dagelijks overspoelt met informatie, of het on- of offline is, information is everywhere. Het wordt voor de lezer steeds lastiger om informatie te filteren en te bepalen wat écht relevant is om te lezen. Waarom helpen we de lezers dan niet een handje?

Neem je website eens grondig onder de loep en bepaal dan: is alle informatie nog relevant? Het kan namelijk zijn dat die ene blog die je twee jaar geleden geplaatst hebt, helemaal niet meer relevant is in 2019. Zie het als een win-win situatie: er staat alleen nog maar informatie op je website waar jij gelukkig van wordt en de lezer hoeft niet meer te filteren.

Less is more

Naast dat een opgeruimde website gewoon veel prettiger aanvoelt, heeft een ‘schone’ website ook invloed op de online zoekresultaten. Want wist je dat de laadtijd van webpagina’s langer is wanneer de website meer content bevat? En dat websitebezoekers hierdoor sneller geneigd zijn jouw website te verlaten? Wanneer dit gebeurt kan Google bepalen dat jouw website onvoldoende waarde biedt, met als gevolg een daling in de zoekresultaten.

Ga jij ook een grote voorjaarsschoonmaak houden? Houd dan altijd in je achterhoofd dat de bewaarde content niet alleen jou, maar ook de bezoeker blij moet maken. Happy spring!

Stel je vraag of maak een afspraak