Beste poppetje van de klas - LEGO!

Door PuurIDee

De eerste helft van Cannes Lions zit erop! Een goede sfeer, heel veel inspirerende lezingen en de gevoelstemperatuur van een vulkaan. De meest inspirerende lezing tot nu toe? LEGO natuurlijk!

De bouwstenen voor een social mediastrategie

Zondag nam Lars Silberbauer, de directeur Social media en Video bij LEGO, ons mee in digitaal pionieren. Want als het meest digitaal betrokken platform ter wereld is dit bedrijf inmiddels veel meer dan een speelgoedfabrikant. Ze zitten op elk social mediaplatform. En niet gewoon omdat het moet, maar omdat op elk platform weer een andere LEGO-doelgroep zit. 

Op Facebook bijvoorbeeld richt LEGO zich met zijn posts alleen op volwassenen. Dat leverde binnen 3 weken 100 miljoen volgers op. En op andere media leverde de oproep om een (fictieve) ’Kronkiwongi’ te bouwen 37 miljoen video views op en talloze Kronkiwongi-interpretaties van jong tot oud. Alsof dat nog niet genoeg is, heeft het merk met LEGO LIFE zelfs zijn eigen social mediaplatform!

Maar de interactie met het publiek heeft niet alleen online indruk. Vanuit het idee “The creative power of the crowd is so much stronger than that of the company” past LEGO crowdsourcing toe op hun producten. Heb je een idee voor een mooi LEGO-pakket? Zou jij bijvoorbeeld het kantoor van PuurIDee in LEGO willen zien? Als je online bij LEGO IDEAS genoeg likes verzamelt, wordt deze geproduceerd.

Stel je vraag of maak een afspraak