Neem je bezoeker aan de hand

Klik voor een vergroting

Toon alle nieuwsberichten

Zowel jij als de bezoeker van jouw website hebben een bepaald doel bij het bezoek. De bezoeker zoekt informatie, wil iets kopen en zich bijvoorbeeld ergens voor aanmelden. Jouw uiteindelijke doel ligt hiermee op één lijn, want jij wilt informeren, verkopen en uiteindelijk omzet halen. Maak het de bezoeker daarom zo makkelijk mogelijk en creëer een call-to-action. Te veel zoeken wekt namelijk negatieve gevoelens op. Het risico is dat de bezoeker jouw pagina verlaat. Door op cruciale plekken een interne link te plaatsen begeleid je de bezoeker via een efficiënte route naar een specifieke pagina. Een interne link is een link die verwijst naar een ander deel van jouw website. In ABC kun je deze gemakkelijk toevoegen. Let er wel op dat de link veelzeggend is. Kies in plaats van voor ‘klik hier’ voor ‘meer projectnieuws’, ‘ons productoverzicht’ of ‘meld je hier aan’.

Een link invoegen, hoe gaat dat ook alweer? Het staat uitgelegd in de ABC-handleiding!