Optimale vindbaarheid van jouw website

Toon alle nieuwsberichten

Veel internetgebruikers komen via een zoekmachine, zoals Google, op jouw website terecht. Ze gebruiken zoekwoorden die relevant zijn voor hun zoekopdracht en krijgen vervolgens een lijst met websites die deze woorden bevatten. Hoe relevanter de website voor de zoekwoorden, des te hoger komt jouw website in de lijst met resultaten. Bij de bouw en het beheer van jouw website is het daarom belangrijk om hierop in te springen. Google is bijvoorbeeld gevoelig voor actualiteit. Hoe meer actuele informatie op jouw website, des te relevanter ben je voor de zoeker, des te hoger je positie in Google. Probeer daarom altijd te zorgen voor nieuwsberichten op de website. Dit kan bijvoorbeeld een bericht zijn over ontwikkelingen binnen jouw vakgebied, het toevoegen van een project of het uitlichten van een product dat bij de actualiteit past. Tevens is het effectief om zoekwoorden te gebruiken in de webteksten. Denk eens na over de zoekwoorden die jouw doelgroep zou gebruiken en verwerk deze op de verschillende pagina’s. Het is slim om ze vooral in titels en in de eerste tien woorden van de eerste alinea te verwerken. Dit zijn namelijk de tekstdelen op de pagina die door de zoekmachine én de bezoeker worden gescand.

Uiteraard wordt je vindbaarheid bepaald door meerdere factoren. Meer weten? Neem gerust contact met ons op of lees hier meer over het optimaliseren van je vindbaarheid.