Nieuws

Uitgelicht: Michiel - Senior Programmeur

Ik ben Michiel. Ik was al programmeur toen het internet in Nederland nog in de kinderschoenen stond. Ik kijk dus nergens meer van op! Als ontwikkelaar voor ScreenCom en technisch consultant bij PuurIDee breng ik die kennis dagelijks in de praktijk.

Lees verder...

Postnned: ‘’Dit is niet wat wij van het drukwerk verwacht hadden...‘’

‘’Eenmaal bij een potentiële klant aan tafel, laten we graag op een creatieve manier de mogelijkheden van Postnned zien in de vorm van iets tastbaars. Naast postverspreiding bedienen we onze klanten van A tot Z. Voor advies, ontwerpen en het drukken kunnen ze nu ook bij ons terecht. Dát is onze kracht!’’ gaf Richard van de salesafdeling aan. Er was direct een leuke klik, de vraag was helder en dit was dan ook de start van onze samenwerking met Postnned.

Lees verder...

Verhuizing PuurIDee

De verhuizing van PuurIDee komt steeds dichterbij! Als alles volgens plan verloopt zitten we in de zomer in ons fantastische nieuwe pand... vijfhonderd meter verderop!

Lees verder...

Acantus: “Expert review voor quick wins.”

Usability expert Liza heeft onlangs voor Woningcorporatie Acantus een expert review uitgevoerd. 

Lees verder...

Uitgelicht: Johan – copywriter

Hallo! Ik ben Johan, copywriter bij PuurIDee. Ik houd van een goed geschreven tekst. Maar wat vaak wordt vergeten, is de strategie áchter die mooie tekst. Doet jouw pagina wel waar hij voor bedoeld is? Content is pas geslaagd als het z'n doel bereikt.

Lees verder...

Uitgelicht: Liza – adviseur usability & conversie

Hallo! Ik ben Liza, 32 jaar en ik houd me bezig met website usability en conversie. Een goede website usability zorgt ervoor dat je bezoeker zijn doel, bijvoorbeeld een product bestellen, makkelijker behaalt. Daarmee beïnvloed je uiteindelijk het gedrag van je bezoekers en natuurlijk het succes van je website.

Lees verder...

Gezocht: webdeveloper (36 uur)

Check je kennis:

  • Optimale weergave van sites, van 4K scherm tot mobile
  • Cross browser compatibiliteit van IE tot Safari
  • Koppeling van front end met CMS
  • Conversiegericht design
  • SEO optimalisatie

Is dit gesneden koek voor jou? Lees dan vooral verder!

Lees verder...

We gaan verhuizen

Nog meer ruimte voor ideeën: we gaan verhuizen! Vanaf de zomer van 2016 zijn we te vinden aan het Hoogveen in Stadskanaal.Via social media houden we je op de hoogte van de vorderingen. 

Gescreend én goed gekeurd: de nieuwe stagiaires van PuurIDee

Links ‘Pablo Caballero Liamas’ en rechts ‘Mark Nijboer’ versterken het team van PuurIDee tijdens hun stage. Welkom mannen! Pablo studeert Mediavormgeving aan het Drenthe College in Emmen en Mark volgt de opleiding Informatica aan de Hanzehogeschool in Groningen. Ze dragen de komende maanden hun steentje bij aan vormgeving en techniek. Ons gezamenlijke doel: elkaar volop inspireren, kennis delen én prestaties leveren! 

Lees verder...

RankBrain: het nieuwe brein van Google!

Google heeft een nieuw zoeksysteem aan de bestaande zoekmachine toegevoegd: RankBrain. Naast het letterlijk vinden van zoekwoorden, zorgt dit systeem nu ook dat zinnen met een gelijksoortige betekenis in de zoekresultaten verschijnen. De uitkomst: Google begrijpt jouw zoekopdracht vanaf nu dus nóg beter!

Lees verder...

De spelregels van copywriting

Schrijven - of in jargon copywriting - is een kunst. Een kunst waarmee je enorm veel kunt bereiken! Maar hoe schrijf je een goede tekst? Een tekst die jouw lezer graag leest en die past bij het communicatiemiddel waarvoor je schrijft? Het leesgedrag van nu bestaat vooral uit simpelweg scannen. Dus… waarom ellenlange teksten? Bespaar je de moeite en houd het kort en krachtig. We sommen hieronder de spelregels van het tekstschrijven nog even voor je op.  

Lees verder...

E-mailmarketing? Prikkel!

Tips en trucs; ze zijn er in overvloed. De juiste onderwerpregel, de perfecte tekstlengte, het ideale verzendmoment, personaliseren…. Absoluut handig, maar doe een stap terug en kruip in de huid van je ontvanger. Wat trekt zijn aandacht in de overvolle inbox? Ontwikkel het ‘must read it’-effect en prikkel! Met e-mailmarketing kom je direct in aanraking met je klant. Dat moment is in het ideale geval net even spraakmakender dan algemene communicatie-uitingen. Segmentatie en personalisatie van je klantgegevens zijn handige tools om in contact te komen. Maar denk ook eens aan….

Lees verder...

‘No stress’ met een contentkalender

Inspelen op actualiteit, spraakmakende onderwerpen, feestdagen en evenementen. Het is onmisbaar voor je marketing. Relevantie is het toverwoord. Is het altijd weer lastig om een waardevolle social media post te bedenken? Zie je door de bomen het bos niet meer? Gebruik dan een contentkalender: een kalender waarop alle onderwerpen van je communicatie- en marketingberichten overzichtelijk zijn gepland.

Lees verder...

(T)weet wat je doet

Wist je dat van de 500 grootste adverteerders van Nederland driekwart adverteert op social media? Door zijn unieke opties is Twitter in opkomst. Grote doelgroep, unieke targetingopties en pay for performance. Dat is pas resultaatgericht adverteren!

Lees verder...

‘Maak of breek de cookiemuur’

We zien ze veel op websites, de pop-ups met de melding: ‘Deze website maakt gebruik van cookies.' We leggen graag even aan je uit wat cookies eigenlijk zijn. Cookies zijn kleine tekstbestandjes die een website op je computer opslaat. Door dit bestand, de cookie, kan de websitebeheerder informatie krijgen over de bezoeker en zijn surfgedrag. Sinds maart 2015 is er een wetswijziging van kracht, waardoor er toestemming gevraagd moet worden aan de bezoeker van de site of hij deze informatie beschikbaar wil stellen.

Lees verder...

Verdien een kers met je website

Is je website nog helemaal van deze tijd? Goed zo! Wanneer een bezoeker je online al op een leuke manier heeft leren kennen en snel de gezochte informatie vindt, is dat het halve werk. Conversie is de kers op de taart!  

Lees verder...

Bewaak je huisstijl en strategie met een huisstijlhandboek

Er komen steeds meer middelen, kanalen en platformen waarmee je als organisatie kunt communiceren met de doelgroep. Het is een wildgroei aan offline en online mogelijkheden. Maar hoe bewaak je nu jouw huisstijl en strategie in deze jungle? Hoe communiceer je consequent en consistent? Het idee: een huisstijlhandboek!

Lees verder...

Inspireren, delen en verkopen… PINTEREST!

Het klinkt misschien gek: verkopen via Pinterest. Toch is er geen enkel ander sociaal medium waarbij de traffic naar het verkooppunt zo hoog is. 

Lees verder...

Mobielvriendelijkheid is een cruciaal ‘Google-ding’

Snel een website bezoeken? Wat is er gemakkelijker dan surfen via je telefoon? Uit statistieken blijkt dat websites inderdaad steeds vaker worden bezocht via een mobiel apparaat. Geen wonder; altijd bij de hand, altijd aan en een website is zó bezocht. Onze stelling is dan ook dat de websites van deze tijd ‘gewoon’ mobielvriendelijk moeten zijn. 

Lees verder...

Waarschuwing voor phisingmail uit naam van SIDN

Er is momenteel een e-mailbericht met als onderwerp ‘domeinnaam .nl updaten’ in omloop. Ontvangers van deze mail worden gevraagd om in te loggen met de inloggegevens voor je websitebeheer om de domeinnaam te kunnen behouden.

PuurIDee is officieel registrar en staat ingeschreven bij Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) om Nederlandse domeinen te registreren. Bij deze willen we jullie informeren dat deze mail niet afkomstig is van SIDN noch van ons.

Lees verder...

PuurIDee’ers en infographics: een verhaal apart

Infographics en datavisualisatie: lastige termen misschien, maar ondertussen zorgen ze voor eenvoud. Ze zorgen er namelijk voor dat moeilijke onderwerpen helder worden uitgelegd. Onlangs gingen PuurIDee’ers Anco, Sesilia en Yan naar een informatieve-avond over de kracht van infographics en datavisualisatie. Om het van de pro’s te horen: de specialisten in het vak. Frédérik Ruys (Vizualism), Harry Kasemir (infographicmaker Dagblad van het Noorden) en Gert Franke (CLEVER°FRANKE) gaven deze avond hun kijk op het vak.

Lees verder...

Beter zichtbaar op Twitter

Zeg je Twitter, dan zeg je actie. Een enorm actief platform met korte, snelle berichten. Welke tweets werken voor je? Linkjes en afbeelding verhogen het aantal kliks en retweets. Zo heeft een afbeelding 18% meer kans op kliks en maar liefst 150% meer kans op retweets. Om zichtbaar te zijn voor jouw doelgroep(en) is het belangrijk dat je opvalt. Wij geven je enkele tips om je zichtbaarheid op Twitter te vergroten.

Lees verder...

De misverstanden over contentmarketing

“Hebben we de juiste content?”. Je hebt het vast wel eens gehoord. Maar wat is content nu eigenlijk? Kort gezegd is content waardevolle inhoud die in een bepaalde vorm gegoten wordt, op bepaalde kanalen zichtbaar is en met bepaalde doelen relevant is voor een bepaald publiek. In deze definitie zit opvallend vaak het woord ‘bepaald’. Maar de juiste invulling van content zorgt ervoor dat het méér is dan slechts gevulde ruimte. Het gaat er juist om wat de lezer ermee doet.

Lees verder...

Met deze tips boek je succes in de ether

Tijdens dagelijkse bezigheden staat de radio vaak aan. Ga maar na dat je tijdens het autorijden, werken en het doen van huishoudelijke klusjes meestal de radio aanzet. Ondanks dat de luisteraar druk bezig is, krijg je toch veel mee wat er op de radio gemeld wordt.

Lees verder...

Tips voor het schrijven van webteksten

Het schrijven van goede webteksten lijkt misschien makkelijk, maar eenmaal bezig is het toch nog best lastig. Webteksten zijn niet alleen belangrijk voor je vindbaarheid maar moeten ook jouw (toekomstige) klant verleiden. Gelukkig is tekst makkelijk aanpasbaar en kun je met onderstaande tips een superverleidelijke tekst schrijven. Zo maak jij van een websitebezoeker een ware klant!

Lees verder...

Facebook: vol advertentie mogelijkheden!

Maak jij als organisatie al gebruik van een zakelijke Facebookpagina? Dan ben je op de hoogte van het grote aantal gebruikers en zie je waarschijnlijk geregeld advertenties voorbij komen. Facebook biedt namelijk tal van mogelijkheden als het gaat om adverteren. Het is een zeer krachtig middel, omdat je bij het plaatsen van je advertentie gebruik kunt maken van specifieke targetmarketing.

Lees verder...

Ga crossmediaal in 2015 en gebruik e-mailmarketing

Het is overduidelijk! In 2015 mag e-mailmarketing niet meer ontbreken als onderdeel van de totale online marketing-mix. Een crossmediale benadering is dan ook de tip. E-mailmarketing is ideaal, omdat je juist met dit medium periodiek doel- en doelgroepgericht kunt communiceren. Het is het perfecte middel waarmee je klanten aan je bedrijf, product of merk kunt binden.

Lees verder...

Voornemens, verwondering en vernieuwing

De wereld om ons heen verandert in een razend tempo. Veranderingen zijn zichtbaar in onder meer de politiek, economie, ecologie, ruimtelijke ordening, demografie en leefstijlen. Het heeft zo z’n weerslag op alles wat we met elkaar doen en maken. Bovendien beïnvloedt het onze ideeën. Hoe we leven en werken, hoe we communiceren en met welke tools we marketing inzetten; alles verandert. In die wereld van verandering ontstaan kansen. Kansen die PuurIDee graag benut voor haar opdrachtgevers. Het is een uitdaging waarmee we onze omgeving graag verwonderen!

Lees verder...

Ook mobiel vindbaar voor Google

Google helpt een handje om websites ook op mobiele apparaten zo goed mogelijk zichtbaar te laten zijn. Benieuwd hoe hoog jouw website scoort op een mobiel apparaat? Scoor nog hoger met de hieronder genoemde tips.

Lees verder...

Less is more

Tijdens het brainstormen over een nieuw logo ontwerp wordt vaak alles uit de kast getrokken om maar een zo mooi en opvallend mogelijk logo te ontwerpen. Immers, het beeldmerk moet opvallen! Vandaag de dag is less juist more. Doe maar lekker gewoon en hou het simpel, dat is de trend van dit moment.

Lees verder...

Google Certified Partner

Binnen PuurIDee verdiepen we ons altijd in ontwikkelingen in de marketing- en communicatiebranche. Zoekmachineoptimalisatie is één van de marketingtools die aan constante innovatie onderhevig is.

Lees verder...

Meer kliks met ‘highlight’ van Google Adwords

De nieuwe highlight-extensie in Google Adwords maakt het mogelijk om meer tekstuele en specifieke informatie in je Adwords-advertentie te plaatsen. Het stukje tekst mag maximaal 25 karakters bevatten.

Lees verder...

Google plus pagina: nut of noodzaak

Maak je gebruik van een Googledienst, zoals Google Maps, Youtube of Gmail? Dan heb je automatisch een pagina op Google Plus. Een company page aanmaken op Google Plus is dan een kleine stap die je grote voordelen biedt.

Lees verder...

Domeinregistratie

Het gebeurt nog steeds: acquisitiefraude met domeinnamen. Enkele opdrachtgevers werden op een opdringerige wijze benaderd om de .COM variant te kopen van het .NL domein dat ze al bezitten.et lichte dwang en onjuist gebruikte vaktermen wordt geprobeerd om een overeenkomst af te sluiten voor een domeinnaamregistratie van maar liefst tien jaar. Uiteraard direct te betalen… De opdracht in deze lijkt helder: tuin er niet in!

Lees verder...

Samen quick wins scoren?


Ben je benieuwd hoe de usability van jouw website kan worden verhoogd? Neem contact op met Liza om de mogelijkheden te bespreken: