Strategie en communicatiemanagement

Vergroot de foto

Strategie en communicatiemanagement zijn bij PuurIDee in goede handen. Wij maken aan de start van elke samenwerking een creatief strijdplan en een effectieve mediamix. We analyseren, organiseren en evalueren. Een goed beheer van media en regelmatig contact zijn vaste onderdelen van het communicatiemanagement van PuurIDee. Dit zorgt ervoor dat we grip houden op een prettige samenwerking, goede planning en effectieve uitvoering.

Mediaplanning: een creatief strijdplan

Elke organisatie moet zichzelf verkopen. Met marketing speel je strategisch in op de wensen en behoeften van de klant. Wat is voor jou de juiste aanpak? PuurIDee ontwikkelt een effectieve marketingmix op basis van een analyse en stelt een concreet plan van aanpak op inclusief financiële onderbouwing. Communicatiemanagement is een belangrijk onderdeel van deze discipline: planning en evaluatie zijn onmisbaar in het bereiken van de gewenste doelstellingen.  
Lees meer over mediaplanning >

Kernwaarden: wie ben je?

Visie, missie en identiteit zijn de kernwoorden binnen elk marketingproject. Immers, alleen als je weet wat je startpunt is en waar je naartoe wilt, is de reis van A naar B doelgericht. PuurIDee ontwikkelt samen met de organisatie een heldere blik op de kernwaarden. Het liefst zo eenvoudig dat het op één A4 past. Kort, eenvoudig maar goed gefundeerd.
Lees meer over het bepalen van kernwaarden >

Quickscan

PuurIDee kan als voortraject een quickscan verzorgen. Een quickscan is een oriënterende analyse die voorafgaat aan een groter project. De scan wordt opgebouwd op basis van een SWOT-analyse oftewel een sterkte-zwakteanalyse. Deze analyse geeft inzicht in de huidige situatie en de toekomst. 
Lees meer over de quickscan >

Communicatiemix

Alle media samen vormen de communicatiemix. Een goed ontwerp, sprekende teksten en een hoge drukkwaliteit zijn vanzelfsprekend. De vraag die PuurIDee zich echter altijd stelt, is welk medium bij jouw doel past. Pas wanneer media structureel en strategisch worden ingezet, ontstaat een optimale combinatie tussen bijvoorbeeld brochure, promotioneel drukwerk, multimedia en website. 
Lees meer over de communicatiemix >

Social media strategie

De toename van het gebruik van social media biedt kansen voor organisaties. Ruim 70% van de ondernemingen in Nederland zijn inmiddels vertegenwoordigd op social media, echter bij de meeste bedrijven maakt het nog geen onderdeel uit van de communicatiestrategie. Hier liggen dus nog kansen om te benutten.

Lees meer over de social media strategie >